Серія
«У
бібліотечний портфель»
Інноваційні «фішки» бібліотек –
вільний доступ і зонування
Методичні
рекомендації, поради
Випуск
1
Великий
Березний
2013
ББК – 78.39
У - 11
Даний
випуск пропонує методичні рекомендації та поради, що до організації вільного доступу та оформлення
інформаційної зони в бібліотеках.
Укладачі:
М.Ю.Ганусин, Є.С.Кувік
Відповідальна за
випуск: М.Ю. Ганусин
© Великоберезнянська районна
бібліотека для дітей
Інноваційні «фішки» бібліотек –
вільний доступ і зонування
Інформаційна зона обов’язкова складова публічної
бібліотеки. Це можливість зробити бібліотеку «видимою» для читачів розказати
про себе; про послуги, які вона надає; розмістити подяки спонсорам та
помічникам бібліотеки. Тут розміщується також і місцева інформація – заходи,
місця відпочинку та спортивних занять, реклама найближчих закладів, соціальних
центрів і громадських організацій, з якими бібліотека співпрацює або тих які
можуть бути цікавими і корисними користувачам бібліотеки, тощо.
Сьогодні бібліотеки неможливо уявити без сучасного
інформаційного
простору, який створюється, наприклад, за допомогою плакатів
і дайджестів:«Як вибрати книгу», «Клуб «Веселих Пізнайок і допитливих
Чомучок», «Книга скликає друзів», «Бережіть книгу», «Вільний час: батьки і діти»,
«Читайте самі, та цікавіше – з нами», «Краща книга року».
Бібліотеку умовно можна розділити на зони:
-
інформаційна зона (куточок). Тут можна дізнатися
про послуги бібліотеки, її заходи, одержати відомості щодо освітніх закладів у
вашій місцевості, гуртків та клубів, адрес юридичних та соціальних служб, інші
дані, котрі стосуються життя сім’ї, батьків, дітей. Такий
стенд чи куточок може називатись
-„Азбука для батьків”,
-„Разом із сім’єю та задля сім’ї”,
-„Інформаційне бюро для батьків”.
Тут
також буде доречно розміщати матеріали для батьків, що допоможуть їм
призвичаїти дитину до читання, оформити інформ-досьє різноманітної
тематики:
- „Твої права дитино”
- „Читаймо разом з пелюшок”
- „Я народився, я росту...”
- „Ваша дитина йде до школи”
- „Поки лихо не постукало у двері”
- зона спілкування. У цій зоні читачам має надаватися можливість для
вільного ведення розмов, дискусій. Це має бути кімната, де дітлахам
розповідатимуть казки, дорослі спілкуватимуться з ними, обговорювати їхні
улюблені книги, знайомити з новими надходженнями, стимулюючи любов до читання.
Для тих у кого маленькі приміщення, рішенням може бути відгороджений
напіввідкритий простір на абонементі. Те, що відбувається, привертатиме увагу
інших користувачів, що сприятиме збільшенню учасників заходу.
– рекреаційна зона – це місце психологічного розвантаження для
читачів. Тут бажано створити всі умови для відпочинку, розмістивши акваріум,
декоративні рослини, тощо.
Якщо до бібліотеки приходять батьки разом з
дітьми дошкільного віку, бажано облаштувати в цій зоні особливо затишне місце для
малят, створити умови для гри: іграшки, оригінальні книги, які розраховані на
вік малюка.
З цією метою організовуються зони релаксації, які
можуть бути по-різному оформлені, але у відповідності до виконуваних функцій.
Для одних людей найкращий спосіб релаксації – це побути наодинці, усамітнитися.
Для інших – поспілкуватись з іншими людьми. Тому, у першу чергу, має змінитись
інтер'єр бібліотеки, облаштований таким чином, щоб приваблюв, запрошував,
допомагав зосередитися і у той же час викликав почуття захищеності і спокою.
Звичайно, все залежить від можливостей та ідей бібліотекарів.
Якщо
це зона релаксації в дитячій бібліотеці, то відповідним має бути її наповнення
та функціональне значення. При цьому варто враховувати психологічні особливості
дитини, яка інтуїтивно бажає захищеності, шукаючи при цьому відлюдний куточок,
Тут, у відносно невеликому за обсягом приміщенні, яке легше освоїти і
підкорити, дитина більш комфортно почувається.
Методичні
рекомендації, поради
Серія «У бібліотечний
портфель»
Випуск 1
Інноваційні «фішки»
бібліотек –
Вільний доступ і
зонування
Укладачі:
М.Ю. Ганусин, Є.Сл.
Кувік
Відповідальна за
випуск
М.Ю. Ганусин
Інноваційні
«фішки» бібліотек – вільний доступ і зонування: метод. реком., поради
/ ЦДБ; М.Ю. Ганусин, Є.Сл. Кувік. – Великий Березний, 2013. – 7 с. – (У
бібліотечний порфель; вип. 1).
Немає коментарів:
Дописати коментар